Automobilklub Morski Strona Główna Automobilklub Morski
Forum Sekcji Pojazdów Zabytkowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Części do remontu silnika: Glyco, Mahle czy Kolbenschschmidt
Autor Wiadomość
Janusz200 


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-10-2018, 14:41   Części do remontu silnika: Glyco, Mahle czy Kolbenschschmidt

25 tys. km temu wymieniałem panewki główne i włożyłem Glyco. Po tym przebiegu oporowa wygląda jak na zdjęciu – w sumie prawie 0,7 mm luzu. Proszę kolegów z doświadczeniem warsztatowym i obserwacjami po remontach – czy kupić Glyco, Mahle czy Kolbenschmidt?

Nie wiem co jeszcze będę musiał wymieniać ale nie wykluczone, że będą to:
- uszczelniacze zaworów
- prowadnice zaworów
- pierścienie tłokowe
- panewki korbowodowe

Pytanie jak dla panewek głównych - jakie firmy?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
_________________

 
 
Zimoon 

Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-11-2018, 21:22   

Pierwsza zasadnicza sprawa dlaczego jest taki luz i po co były wymieniane panewki bez obróbki wału. Wał do wyjęcia, pomierzenia i prawdopodobnie szlifowania. Panewki wszystkie z wymienionych to i tak w skali szkolnej piąteczki. Zasadniczo czapki nie trzeba zwalać jeśli wykonasz rozbiórkę z głową i umiejętnie. Zalecam jednakże "przewietrzenie" silnika od a do z.
_________________
Audi 200 2.2 20v turbo quattro avant 90'
Audi 200 2.1 10v turbo quattro 87'
Audi v8 4.2 quattro 91'
Audi coupe quattro b2 2.2 86'
 
 
Janusz200 


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2018, 15:56   

Po co były wymieniane i dlaczego bez szlifu wału - ponieważ po rozebraniu silnika okazało się, że jest zbyt duży luz. Po założeniu nowych, nominalnych panewek okazało się, że luz jest jak należy - robi się sprawdzian przy pomocy niteczek Plastigage o ile pamiętam. Nie pytaj o szczegóły bo nie jestem mechanikiem. Wiem, że układasz nitkę na czopie, skręcasz panewki, zdejmujesz i sprawdzasz jak bardzo się nitka rozpłaszczyła. Jej rozpłaszczona szerokość jest proporcjonalna do luzu. Okazało się, że nie ma potrzeby szlifowania wału. Co do szlifu wału - po tej operacji instrukcja fabryczna zaleca azotowanie.

Dla mnie najciekawsze jest pytanie co się stało, że panewka oporowa ma taki luz po 25 tysiącach. Stąd pytanie o Waszą opinię o Glyco, Mahle itp., bo nie widać innego powodu jak jakość panewki.

Swoją drogą rzeczywiście wszystko się opomiaruje jak należy.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group