Części do remontu silnika: Glyco, Mahle czy Kolbenschschmidt |
Autor |
Wiadomość |
Janusz200
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2018, 14:41 Części do remontu silnika: Glyco, Mahle czy Kolbenschschmidt
|
|
|
25 tys. km temu wymieniałem panewki główne i włożyłem Glyco. Po tym przebiegu oporowa wygląda jak na zdjęciu – w sumie prawie 0,7 mm luzu. Proszę kolegów z doświadczeniem warsztatowym i obserwacjami po remontach – czy kupić Glyco, Mahle czy Kolbenschmidt?
Nie wiem co jeszcze będę musiał wymieniać ale nie wykluczone, że będą to:
- uszczelniacze zaworów
- prowadnice zaworów
- pierścienie tłokowe
- panewki korbowodowe
Pytanie jak dla panewek głównych - jakie firmy?
Z góry dziękuję za podpowiedzi. |
_________________
|
|
|
|
|
Zimoon
Dołączył: 19 Sty 2017 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-11-2018, 21:22
|
|
|
Pierwsza zasadnicza sprawa dlaczego jest taki luz i po co były wymieniane panewki bez obróbki wału. Wał do wyjęcia, pomierzenia i prawdopodobnie szlifowania. Panewki wszystkie z wymienionych to i tak w skali szkolnej piąteczki. Zasadniczo czapki nie trzeba zwalać jeśli wykonasz rozbiórkę z głową i umiejętnie. Zalecam jednakże "przewietrzenie" silnika od a do z. |
_________________ Audi 200 2.2 20v turbo quattro avant 90'
Audi 200 2.1 10v turbo quattro 87'
Audi v8 4.2 quattro 91'
Audi coupe quattro b2 2.2 86' |
|
|
|
|
Janusz200
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2018, 15:56
|
|
|
Po co były wymieniane i dlaczego bez szlifu wału - ponieważ po rozebraniu silnika okazało się, że jest zbyt duży luz. Po założeniu nowych, nominalnych panewek okazało się, że luz jest jak należy - robi się sprawdzian przy pomocy niteczek Plastigage o ile pamiętam. Nie pytaj o szczegóły bo nie jestem mechanikiem. Wiem, że układasz nitkę na czopie, skręcasz panewki, zdejmujesz i sprawdzasz jak bardzo się nitka rozpłaszczyła. Jej rozpłaszczona szerokość jest proporcjonalna do luzu. Okazało się, że nie ma potrzeby szlifowania wału. Co do szlifu wału - po tej operacji instrukcja fabryczna zaleca azotowanie.
Dla mnie najciekawsze jest pytanie co się stało, że panewka oporowa ma taki luz po 25 tysiącach. Stąd pytanie o Waszą opinię o Glyco, Mahle itp., bo nie widać innego powodu jak jakość panewki.
Swoją drogą rzeczywiście wszystko się opomiaruje jak należy. |
_________________
|
|
|
|
|
|