Automobilklub Morski Strona Główna Automobilklub Morski
Forum Sekcji Pojazdów Zabytkowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Narzędzia calowe
Autor Wiadomość
kosciej 

Wysłany: 21-05-2018, 12:07   Narzędzia calowe

Hej.

Jako że niedawno kupiłem drugiego Range Rovera ( :D ) do kolekcji (https://photos.app.goo.gl/LGaYBfKStGPvUmPj2), to potrzebuję komplet narzędzi.

W przypadku LRów ogólnie przejscie z systemu calowego (na szczęście nie WW) na metryczny następowało stopniowo od 1986 roku. Mój pierwszy RR (2 drzwi - Byłem ostatnio na nocy muzeów) jest 1987 - ldatego potrzebowałem tylko kilku kluczy calowych.

Ten jest 1983 - Calowy praktycznie w pełni.

I to rodzi pytanie:
Jakie narzędzia calowe polecacie?
Widziałem klucze i nasadki marki Condor - czy ta firma jest OK dla amatorskiej pracy? (nie mam warsztatu, nie jestem mechanikiem)
Czy coś innego polecacie?

Pozdrawiam!

Jarek 

Wysłany: 21-05-2018, 12:40   

Ja podstawowe narzędzia calowe mam od TengTools, Juz od ładnych paru lat, według mnie dobry stosunek cena/jakość. Używam tez Gedore i Sata,ale to drozsze rozwiązanie (dynamometry, cwane przedłużki ect)
Pamiętaj ze przy starszych konstrukcjach często trzeba się dobrze "przyłożyć" do klucza,, co z tanim szajsem możne skończyć się złamanym palcem :(
O Condorze nic Ci nie powiem, nie używałem.

kosciej 

Wysłany: 21-05-2018, 14:27   

Jarek napisał/a:
Ja podstawowe narzędzia calowe mam od TengTools, Juz od ładnych paru lat, według mnie dobry stosunek cena/jakość. Używam tez Gedore i Sata,ale to drozsze rozwiązanie (dynamometry, cwane przedłużki ect)
Pamiętaj ze przy starszych konstrukcjach często trzeba się dobrze "przyłożyć" do klucza,, co z tanim szajsem możne skończyć się złamanym palcem :(
O Condorze nic Ci nie powiem, nie używałem.

To, że się trzeba przyłożyć, to wiem - Nie jednego LRa udało się jako tako odratować ;)