|
Automobilklub Morski
Forum Sekcji Pojazdów Zabytkowych
|
Narzędzia calowe |
Autor |
Wiadomość |
kosciej
|
Wysłany: 21-05-2018, 12:07 Narzędzia calowe
|
|
|
Hej.
Jako że niedawno kupiłem drugiego Range Rovera ( ) do kolekcji (https://photos.app.goo.gl/LGaYBfKStGPvUmPj2), to potrzebuję komplet narzędzi.
W przypadku LRów ogólnie przejscie z systemu calowego (na szczęście nie WW) na metryczny następowało stopniowo od 1986 roku. Mój pierwszy RR (2 drzwi - Byłem ostatnio na nocy muzeów) jest 1987 - ldatego potrzebowałem tylko kilku kluczy calowych.
Ten jest 1983 - Calowy praktycznie w pełni.
I to rodzi pytanie:
Jakie narzędzia calowe polecacie?
Widziałem klucze i nasadki marki Condor - czy ta firma jest OK dla amatorskiej pracy? (nie mam warsztatu, nie jestem mechanikiem)
Czy coś innego polecacie?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Jarek
|
Wysłany: 21-05-2018, 12:40
|
|
|
Ja podstawowe narzędzia calowe mam od TengTools, Juz od ładnych paru lat, według mnie dobry stosunek cena/jakość. Używam tez Gedore i Sata,ale to drozsze rozwiązanie (dynamometry, cwane przedłużki ect)
Pamiętaj ze przy starszych konstrukcjach często trzeba się dobrze "przyłożyć" do klucza,, co z tanim szajsem możne skończyć się złamanym palcem
O Condorze nic Ci nie powiem, nie używałem. |
_________________ Rece ubabrac po lokcie...czasem bezcenne |
|
|
|
|
kosciej
|
Wysłany: 21-05-2018, 14:27
|
|
|
Jarek napisał/a: | Ja podstawowe narzędzia calowe mam od TengTools, Juz od ładnych paru lat, według mnie dobry stosunek cena/jakość. Używam tez Gedore i Sata,ale to drozsze rozwiązanie (dynamometry, cwane przedłużki ect)
Pamiętaj ze przy starszych konstrukcjach często trzeba się dobrze "przyłożyć" do klucza,, co z tanim szajsem możne skończyć się złamanym palcem
O Condorze nic Ci nie powiem, nie używałem. |
To, że się trzeba przyłożyć, to wiem - Nie jednego LRa udało się jako tako odratować
TengTools nie ma w ofercie sensownych zestawów