Automobilklub Morski Strona Główna Automobilklub Morski
Forum Sekcji Pojazdów Zabytkowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulatory - co kupić?
Autor Wiadomość
KajTan 
ModeraTor


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 2724
Skąd: 3ciTy
Wysłany: 22-11-2017, 08:39   

zolwik napisał/a:
Testuje "biedronkowy" prostownik i nie bardzo rozumiem po co czujnik temperatury zew. (Tz. Będzie mróz to pokazuje błąd i nie ładuje)

Prostownik testuje, kiedy akumulator zaczyna się przegrzewać i wówczas zatrzymuje proces ładowania/regeneracji do czasu, kiedy parametry bedą ku temu dobre.

W praktyce dzieje się tak z mocna starymi/zasiarczonymi akumulatorami...
_________________

Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B
1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc

 
 
 
zolwik 


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 353
Skąd: Szemud
Wysłany: 02-01-2018, 15:03   

Jak już jesteśmy przy akumulatorach..
Jak sprawdzić stan akumulatora w warunkach domowych(nie chodzi mi o spr napięcie multimertem)?

Mam kilka aku które w różnej długości kręcenia rozrusznikiem spada prędkość kręcenia.
Po co od razu jechać na skup,może jeszcze pożyją przy nie wielkim nakładzie np. Długim i niskim natężeniem.
_________________
Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
 
 
KajTan 
ModeraTor


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 2724
Skąd: 3ciTy
Wysłany: 02-01-2018, 21:46   

Ja swego czasu kupiłem prostownik z funkcją regeneracji akumulatorów.

Dzięki Groszkowi, który dostarczał materiału w postaci odrzuconych akumulatorów przez innych użytkowników, wspomnianym prostownikiem część udało się uratować na rok, część działa do tej pory, a część była tak styrana, że nic im nie pomogło - i te właśnie trafiały na skup.

Innych parametrów potrzebuje akumulator do diesla, a innych do dwusuwa ;) I ten od diesla po regeneracji w Wartburgu radził sobie świetnie.
_________________

Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B
1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc

 
 
 
zolwik 


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 353
Skąd: Szemud
Wysłany: 02-01-2018, 22:17   

Osobiście zmodyfikowalem polprzewodnikowy stary prostownik którym kilka aku uratowalem, lecz to trwa trwa.. i nie zawsze się udaje.
Dlatego szukam sposobu na sprawdzenie aku przed czasochlonnym ladowaniem.

Aktualnie próby ratowania jednego egz. Były bez sensu gdyż okazało się iż jedna cela ma zwarcie :szok:
_________________
Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
 
 
Tomekk 
Patryk Mikiciuk


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sie 2004
Posty: 1748
Skąd: Sopot
Wysłany: 02-01-2018, 23:12   

zolwik napisał/a:

Tomku jaki czas uratowania twoim cudem mocno rozladowanego aku?

Prostownik którego używam (CTEK) ma funkcję regeneracji głęboko rozładowanych akumulatorów i wszystko dzieje się automatycznie. Generalnie z tego co zauważyłem proces trwa 8-15 godzin. Proces regeneracji sygnalizuje odpowiednia dioda (prostownik analizuje stan akumulatora i "wie" co z nim zrobić żeby działał).
_________________
Polskie Fiaty i inne graty:)
 
 
KajTan 
ModeraTor


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 2724
Skąd: 3ciTy
Wysłany: 03-01-2018, 12:12   

Mój zakupiony niemal 10 lat temu to RSC8.

Tutaj jest instrukcja obsługi:
Kliku Klik
_________________

Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B
1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc

 
 
 
jhosef 

Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-01-2018, 12:34   

 
 
 
Zimoon 

Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-03-2018, 23:10   

Ja ładuję prostownikiem nabudowanym jeszcze za czasów ustroju który przeminął. Ojciec miał taką małą specjalizację i robił prostowniki więc dwa się ostały. Do tej pory działają a jeden wciąż na warsztacie jako dodatkowy służy. Akumulatory w zasadzie tylko centra plus. Od biedy varta blue.


Jak sprawdzić akumulator w domowych warunkach?? Napięcie na klemach podczas odpalania silnika nie powinno w zdrowym motorze spadać poniżej 10v.
_________________
Audi 200 2.2 20v turbo quattro avant 90'
Audi 200 2.1 10v turbo quattro 87'
Audi v8 4.2 quattro 91'
Audi coupe quattro b2 2.2 86'
 
 
zolwik 


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 353
Skąd: Szemud
Wysłany: 07-03-2018, 09:42   

Pozwolę sobie udostępnić poradniki którego być pomocne
http://old.rezerwa126p.pl...anu-akumulatora

http://old.rezerwa126p.pl...ego-akumulatora
_________________
Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group