Akumulatory - co kupić? |
Autor |
Wiadomość |
Janusz200
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2017, 12:12 Akumulatory - co kupić?
|
|
|
Panowie, muszę wymienić akumulator w „cywilnym” aucie – będę wdzięczny za opinie co kupić - chodzi mi głównie o producenta. Ma to być zwykła bateria, nie do start/stop. Auto jeździ sporo, głównie po mieście.
Zaskoczyło mnie, że takie akumulatory jak Bosch/Varta (zdaje się, że to identyczne baterie z fabryki na Słowacji) są tańsze od czegoś, czego nigdy nie kojarzyłem z dobrą marką – Banner, Moll czy nawet Xtreme (Ukraina) lub Topla (Słowenia). |
_________________
|
|
|
|
|
alf
Dołączył: 23 Paź 2017 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-11-2017, 13:39
|
|
|
Ja jestem wierny marce Bosch i Varta, tylko te kupuje do swoich aut i jeszcze ani razu się nie zawiodłem. Też jeżdzę głównie po mieście. Sprawdzone zarówno w dużych autach jak i mniejszych, także polecam |
_________________ '83 SAAB 99 GL |
|
|
|
|
Tomekk
Patryk Mikiciuk
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sie 2004 Posty: 1748 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-11-2017, 14:10
|
|
|
Bosch Silver albo Varta Blue Dynamic. |
_________________ Polskie Fiaty i inne graty:) |
|
|
|
|
Rysiu
Jednokomórkowiec GSM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2004 Posty: 336 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-11-2017, 19:50
|
|
|
Tomek ma rację, ale pamiętaj o tym że w nowoczesnych autach częstokroć instalacja ma bilans ujemny i trzeba raz na jakiś czas sprawdzić czy akumulator po prostu się nie rozładował. Ja osobiście używam akumulatorów centry i chwalę sobie. Jednak jest jeden szkopuł z nimi są jakoś dziwnie formatowane i nowe często nie biorą prądu. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale jest na to sposób wystarczy go kilka razy porządnie rozładować i naładować potem hula że aż miło. |
_________________ Rysiu
Zastava 1100 z 1975 roku |
|
|
|
|
Tomekk
Patryk Mikiciuk
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sie 2004 Posty: 1748 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-11-2017, 20:09
|
|
|
Rysiu napisał/a: | Tomek ma rację, ale pamiętaj o tym że w nowoczesnych autach częstokroć instalacja ma bilans ujemny i trzeba raz na jakiś czas sprawdzić czy akumulator po prostu się nie rozładował. Ja osobiście używam akumulatorów centry i chwalę sobie. Jednak jest jeden szkopuł z nimi są jakoś dziwnie formatowane i nowe często nie biorą prądu. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale jest na to sposób wystarczy go kilka razy porządnie rozładować i naładować potem hula że aż miło. |
Auto codzienne jest powiedzmy moim narzędziem pracy i jeżdżę bardzo dużo. Mówi się że nowoczesne auta, naszpikowane elektroniką i wszelkimi gadżetami są pożeraczami prądu. Coś w tym jest gdyż chyba we wszystkich użytkowanych przez ten czas samochodach (od 2010 r miałem kilka nowych pojazdów) były na gwarancji wymieniane akumulatory. W sumie nic się nie działo ale serwis twierdził że aku jest słabe i wymienią na gwarancji profilaktycznie (?).
W starszych autach kupuję te w/w firm gdyż są bardzo odporne na głębokie rozładowanie i prawie zawsze daje się je uratować gdy zapomniałem odpiąć klemę i bateria uległa rozładowaniu przez alarm lub podtrzymanie radia.
Ciekawostka: W Fiacie klasyku mam od 2001 roku Boscha Silvera czarnego i średnio raz na rok go ładuję prostownikiem a autem jeżdżę 2-3 razy w roku a ten ciągle żyje (!!!!). Dokładnie tydzień temu pojechałem do garażu przejechać się Fiatem, bowiem nie jeździł chyba z pół roku, pod ręką miałem zapasowy akumulator. Pomyślałem sobie, trzeba będzie wymienić ale sprawdzę czy na starym zakręci. Po wlaniu benzyny do gaźnika odpalił po pół obrotu rozrusznikiem. Na Boschu Silverze który ma 16 lat(!!!).
Rozwiązaniem na wydłużenie żywotności i eliminację problemów są heble montowane na jednej z klem baterii, wówczas problem rozładowania praktycznie nie jest zauważalny. Oczywiście warto dbać o baterię, regularnie jeździć autem a przede wszystkim co jakiś czas doładowywać dobrym prostownikiem. |
_________________ Polskie Fiaty i inne graty:) |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 12-11-2017, 09:08
|
|
|
Cytat: | wszystkim co jakiś czas doładowywać dobrym prostownikiem. |
Tz? |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
Tomekk
Patryk Mikiciuk
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sie 2004 Posty: 1748 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 12-11-2017, 22:42
|
|
|
zolwik napisał/a: | Cytat: | wszystkim co jakiś czas doładowywać dobrym prostownikiem. |
Tz? |
W dobie prostowników "Biedronkowych" i zalewie produktów "cena czyni cuda", zgłębiłem nieco temat i okazało się że prostownik prostownikowi nierówny, nie mogąc kiedyś naładować wg mnie dobrego ale głęboko rozładowanego akumulatora.
Od kilku sezonów używam produktu firmy CTEK MXS 5.0, dość kosztowny bowiem coś około 300,00 zł ale potrafi uratować nawet zasiarczone i mocno rozładowane baterie. Testy produktu pokazują ponadto że nie niszczy akumulatorów i jest bardzo polecany w rankingach. |
_________________ Polskie Fiaty i inne graty:) |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 13-11-2017, 07:38
|
|
|
Biedronkowych jeszcze nie testowałem (podobno dobry bo ładowanie impulsowe).
Osobiście to zakupiłem kiedyś starego typu prostownik (dość ciekawym rozwiązaniem jest układ prostowniczy, chyba na dwóch diodach) do tego dopasowalem lampę która jest podłączona szeregowo. Taki zestaw również uratował kilka aku(nawet z znikomym prądem, niestety to trochę trwa.
Tomku jaki czas uratowania twoim cudem mocno rozladowanego aku? |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
Janusz200
Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2017, 09:26
|
|
|
Dziękuję za Wasze uwagi. W moim aucie (diesel) fabrycznie była bateria 70Ah. Instrukcja fabryczna podaje, że akumulatory mogą zawierać się w zakresie 55-88 Ah, przy czym nie precyzuje o jaki silnik chodzi. Elektryk, którego znam od lat stwierdził, że bez problemu mogę włożyć 80-85 Ah, bo alternator powinien bez problemu go ładować. Co o tym myślicie?
Przeszukując sieć znalazłem portal dot. akumulatorów:
http://www.akubiz.biz/
Robią tam testy konsumenckie i podają trochę informacji. |
_________________
|
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 13-11-2017, 10:19
|
|
|
Janusz200 napisał/a: | Dziękuję za Wasze uwagi. W moim aucie (diesel) fabrycznie była bateria 70Ah. Instrukcja fabryczna podaje, że akumulatory mogą zawierać się w zakresie 55-88 Ah, przy czym nie precyzuje o jaki silnik chodzi. Elektryk, którego znam od lat stwierdził, że bez problemu mogę włożyć 80-85 Ah, bo alternator powinien bez problemu go ładować. Co o tym myślicie?
Przeszukując sieć znalazłem portal dot. akumulatorów:
http://www.akubiz.biz/
Robią tam testy konsumenckie i podają trochę informacji. |
Wszystko zależy w jakim cyklu będziesz użytkować pojazd.
Mam jednego diesla(rzadko użytkowany) i przy mocniejszym aku lecz nie co rozladowanym padały mi alernatory.
Przy dieslu ważny jest prąd rozruchowy |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
jhosef
Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2017, 13:37
|
|
|
Ogólnie z akumulatorami to loteria.
Proponuję poszukać tematu na elektrodzie ile wytrzymuje Varta Silver Dynamic. Ogólnie gwarancję plus 2 miesiące. Sam tego doświadczyłem.
Później kupiłem yuasa bo bardzo chwalony w motocyklach. Kupę piniądzów kosztował... i sprzedałem samochód. Od tego stwierdzam.
W daily mam oryginał VAG Exide - wytrzymał rok, wymieniony na gwarancji.
Tak więc teraz jestem zwolennikiem teorii - tani i dbany. |
|
|
|
|
Rysiu
Jednokomórkowiec GSM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2004 Posty: 336 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2017, 20:49
|
|
|
tu bym się nie zgodził bo często serwis na gwarancji woli wymienić sprawny i doczekać do końca gwarancji i mieć delikwenta z głowy |
_________________ Rysiu
Zastava 1100 z 1975 roku |
|
|
|
|
jhosef
Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2017, 08:40
|
|
|
Rysiu napisał/a: | tu bym się nie zgodził bo często serwis na gwarancji woli wymienić sprawny i doczekać do końca gwarancji i mieć delikwenta z głowy | Wymiana akumulatora w grupie VW to akt wyższego poświęcenia ze strony serwisanta.
Mój przyjaciel pracujący w ASO VAG od 10 lat mówił mi, że powinienem z dobrą flachą iść do doradcy za tą wymianę
Wszystkie kilka sztuk co on przez lata wymienił musiały iść w koszty salonu bo VW miało to gdzieś. Tak więc nie jest to taka oczywista sprawa.
A aku był wymieniony bo po postaniu przez weekend pod salonem nie chciał odpalić z rana. |
|
|
|
|
Xavier
Moderator
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sie 2004 Posty: 619 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2017, 10:05
|
|
|
A ja polecam Panasonic, ciężko dostępne w Polsce ale nie zawodne i wytrzymują długie lata. |
_________________ Honda S2000
Honda Forza 250
Opel Omega
Suzuki Swift
|
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 21-11-2017, 14:49
|
|
|
Testuje "biedronkowy" prostownik i nie bardzo rozumiem po co czujnik temperatury zew. (Tz. Będzie mróz to pokazuje błąd i nie ładuje) |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
|