Automobilklub Morski Strona Główna Automobilklub Morski
Forum Sekcji Pojazdów Zabytkowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulatory - co kupić?
Autor Wiadomość
Janusz200 


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2017, 12:12   Akumulatory - co kupić?

Panowie, muszę wymienić akumulator w „cywilnym” aucie – będę wdzięczny za opinie co kupić - chodzi mi głównie o producenta. Ma to być zwykła bateria, nie do start/stop. Auto jeździ sporo, głównie po mieście.

Zaskoczyło mnie, że takie akumulatory jak Bosch/Varta (zdaje się, że to identyczne baterie z fabryki na Słowacji) są tańsze od czegoś, czego nigdy nie kojarzyłem z dobrą marką – Banner, Moll czy nawet Xtreme (Ukraina) lub Topla (Słowenia).
_________________

 
 
alf 


Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-11-2017, 13:39   

Ja jestem wierny marce Bosch i Varta, tylko te kupuje do swoich aut i jeszcze ani razu się nie zawiodłem. Też jeżdzę głównie po mieście. Sprawdzone zarówno w dużych autach jak i mniejszych, także polecam :)
_________________
'83 SAAB 99 GL
 
 
Tomekk 
Patryk Mikiciuk


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sie 2004
Posty: 1748
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-11-2017, 14:10   

Bosch Silver albo Varta Blue Dynamic.
_________________
Polskie Fiaty i inne graty:)
 
 
Rysiu 
Jednokomórkowiec GSM


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 336
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-11-2017, 19:50   

Tomek ma rację, ale pamiętaj o tym że w nowoczesnych autach częstokroć instalacja ma bilans ujemny i trzeba raz na jakiś czas sprawdzić czy akumulator po prostu się nie rozładował. Ja osobiście używam akumulatorów centry i chwalę sobie. Jednak jest jeden szkopuł z nimi są jakoś dziwnie formatowane i nowe często nie biorą prądu. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale jest na to sposób wystarczy go kilka razy porządnie rozładować i naładować potem hula że aż miło.
_________________
Rysiu

Zastava 1100 z 1975 roku
 
 
 
Tomekk 
Patryk Mikiciuk


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sie 2004
Posty: 1748
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-11-2017, 20:09   

Rysiu napisał/a:
Tomek ma rację, ale pamiętaj o tym że w nowoczesnych autach częstokroć instalacja ma bilans ujemny i trzeba raz na jakiś czas sprawdzić czy akumulator po prostu się nie rozładował. Ja osobiście używam akumulatorów centry i chwalę sobie. Jednak jest jeden szkopuł z nimi są jakoś dziwnie formatowane i nowe często nie biorą prądu. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale jest na to sposób wystarczy go kilka razy porządnie rozładować i naładować potem hula że aż miło.


Auto codzienne jest powiedzmy moim narzędziem pracy i jeżdżę bardzo dużo. Mówi się że nowoczesne auta, naszpikowane elektroniką i wszelkimi gadżetami są pożeraczami prądu. Coś w tym jest gdyż chyba we wszystkich użytkowanych przez ten czas samochodach (od 2010 r miałem kilka nowych pojazdów) były na gwarancji wymieniane akumulatory. W sumie nic się nie działo ale serwis twierdził że aku jest słabe i wymienią na gwarancji profilaktycznie (?).

W starszych autach kupuję te w/w firm gdyż są bardzo odporne na głębokie rozładowanie i prawie zawsze daje się je uratować gdy zapomniałem odpiąć klemę i bateria uległa rozładowaniu przez alarm lub podtrzymanie radia.

Ciekawostka: W Fiacie klasyku mam od 2001 roku Boscha Silvera czarnego i średnio raz na rok go ładuję prostownikiem a autem jeżdżę 2-3 razy w roku a ten ciągle żyje (!!!!). Dokładnie tydzień temu pojechałem do garażu przejechać się Fiatem, bowiem nie jeździł chyba z pół roku, pod ręką miałem zapasowy akumulator. Pomyślałem sobie, trzeba będzie wymienić ale sprawdzę czy na starym zakręci. Po wlaniu benzyny do gaźnika odpalił po pół obrotu rozrusznikiem. Na Boschu Silverze który ma 16 lat(!!!).

Rozwiązaniem na wydłużenie żywotności i eliminację problemów są heble montowane na jednej z klem baterii, wówczas problem rozładowania praktycznie nie jest zauważalny. Oczywiście warto dbać o baterię, regularnie jeździć autem a przede wszystkim co jakiś czas doładowywać dobrym prostownikiem.
_________________
Polskie Fiaty i inne graty:)
 
 
zolwik 


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 353
Skąd: Szemud
Wysłany: 12-11-2017, 09:08   

Cytat:
wszystkim co jakiś czas doładowywać dobrym prostownikiem.

Tz?
_________________
Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
 
 
Tomekk 
Patryk Mikiciuk


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sie 2004
Posty: 1748
Skąd: Sopot
Wysłany: 12-11-2017, 22:42   

zolwik napisał/a:
Cytat:
wszystkim co jakiś czas doładowywać dobrym prostownikiem.

Tz?


W dobie prostowników "Biedronkowych" i zalewie produktów "cena czyni cuda", zgłębiłem nieco temat i okazało się że prostownik prostownikowi nierówny, nie mogąc kiedyś naładować wg mnie dobrego ale głęboko rozładowanego akumulatora.

Od kilku sezonów używam produktu firmy CTEK MXS 5.0, dość kosztowny bowiem coś około 300,00 zł ale potrafi uratować nawet zasiarczone i mocno rozładowane baterie. Testy produktu pokazują ponadto że nie niszczy akumulatorów i jest bardzo polecany w rankingach.
_________________
Polskie Fiaty i inne graty:)
 
 
zolwik 


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 353
Skąd: Szemud
Wysłany: 13-11-2017, 07:38   

Biedronkowych jeszcze nie testowałem (podobno dobry bo ładowanie impulsowe).
Osobiście to zakupiłem kiedyś starego typu prostownik (dość ciekawym rozwiązaniem jest układ prostowniczy, chyba na dwóch diodach) do tego dopasowalem lampę która jest podłączona szeregowo. Taki zestaw również uratował kilka aku(nawet z znikomym prądem, niestety to trochę trwa.

Tomku jaki czas uratowania twoim cudem mocno rozladowanego aku?
_________________
Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
 
 
Janusz200 


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2017, 09:26   

Dziękuję za Wasze uwagi. W moim aucie (diesel) fabrycznie była bateria 70Ah. Instrukcja fabryczna podaje, że akumulatory mogą zawierać się w zakresie 55-88 Ah, przy czym nie precyzuje o jaki silnik chodzi. Elektryk, którego znam od lat stwierdził, że bez problemu mogę włożyć 80-85 Ah, bo alternator powinien bez problemu go ładować. Co o tym myślicie?

Przeszukując sieć znalazłem portal dot. akumulatorów:
http://www.akubiz.biz/
Robią tam testy konsumenckie i podają trochę informacji.
_________________

 
 
zolwik 


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 353
Skąd: Szemud
Wysłany: 13-11-2017, 10:19   

Janusz200 napisał/a:
Dziękuję za Wasze uwagi. W moim aucie (diesel) fabrycznie była bateria 70Ah. Instrukcja fabryczna podaje, że akumulatory mogą zawierać się w zakresie 55-88 Ah, przy czym nie precyzuje o jaki silnik chodzi. Elektryk, którego znam od lat stwierdził, że bez problemu mogę włożyć 80-85 Ah, bo alternator powinien bez problemu go ładować. Co o tym myślicie?

Przeszukując sieć znalazłem portal dot. akumulatorów:
http://www.akubiz.biz/
Robią tam testy konsumenckie i podają trochę informacji.

Wszystko zależy w jakim cyklu będziesz użytkować pojazd.
Mam jednego diesla(rzadko użytkowany) i przy mocniejszym aku lecz nie co rozladowanym padały mi alernatory.

Przy dieslu ważny jest prąd rozruchowy
_________________
Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
 
 
jhosef 

Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-11-2017, 13:37   

Ogólnie z akumulatorami to loteria.
Proponuję poszukać tematu na elektrodzie ile wytrzymuje Varta Silver Dynamic. Ogólnie gwarancję plus 2 miesiące. Sam tego doświadczyłem.
Później kupiłem yuasa bo bardzo chwalony w motocyklach. Kupę piniądzów kosztował... i sprzedałem samochód. Od tego stwierdzam.
W daily mam oryginał VAG Exide - wytrzymał rok, wymieniony na gwarancji.

Tak więc teraz jestem zwolennikiem teorii - tani i dbany.
 
 
 
Rysiu 
Jednokomórkowiec GSM


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 336
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-11-2017, 20:49   

tu bym się nie zgodził bo często serwis na gwarancji woli wymienić sprawny i doczekać do końca gwarancji i mieć delikwenta z głowy
_________________
Rysiu

Zastava 1100 z 1975 roku
 
 
 
jhosef 

Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-11-2017, 08:40   

Rysiu napisał/a:
tu bym się nie zgodził bo często serwis na gwarancji woli wymienić sprawny i doczekać do końca gwarancji i mieć delikwenta z głowy
Wymiana akumulatora w grupie VW to akt wyższego poświęcenia ze strony serwisanta.

Mój przyjaciel pracujący w ASO VAG od 10 lat mówił mi, że powinienem z dobrą flachą iść do doradcy za tą wymianę ;)

Wszystkie kilka sztuk co on przez lata wymienił musiały iść w koszty salonu bo VW miało to gdzieś. Tak więc nie jest to taka oczywista sprawa.

A aku był wymieniony bo po postaniu przez weekend pod salonem nie chciał odpalić z rana.
 
 
 
Xavier 
Moderator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-11-2017, 10:05   

A ja polecam Panasonic, ciężko dostępne w Polsce ale nie zawodne i wytrzymują długie lata.
_________________
Honda S2000
Honda Forza 250
Opel Omega
Suzuki Swift :)
 
 
 
zolwik 


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 353
Skąd: Szemud
Wysłany: 21-11-2017, 14:49   

Testuje "biedronkowy" prostownik i nie bardzo rozumiem po co czujnik temperatury zew. (Tz. Będzie mróz to pokazuje błąd i nie ładuje)
_________________
Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group