brak ładowania - prądnica |
Autor |
Wiadomość |
KajTan
ModeraTor

Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Sie 2004 Posty: 2724 Skąd: 3ciTy
|
Wysłany: 20-04-2019, 19:38 brak ładowania - prądnica
|
|
|
Hej,
próbowałem podłączyć elektroniczny regulator napięcia prądnicy od 126P do Cadillaca, gdyż ponieważ bo na oryginalnym w tym roku ładowania brak. W zeszłym jeszcze dało się regulować pomiędzy słabe ładowanie (12,5V) do super ładowanie (16,5V) - czasami miał 14,5V.
Regulatory prądnicy zazwyczaj mają 3 wyjścia - końcowe idące do akumulatora, wzbudzenie i do szczotek. Niestety, w Cadillacu oznaczenia są BAT (to do akumulatora), A (generator - szczotki) i F (field-wzbudzenie).
Uznając, że do akumulatora to wiadomo, A to szczotki, a F to wzbudzenie - zjarałem elektroniczny regulator jednym przyciśnięciem pedału - regulator był od 126P o mocy 16A, a w Cadillacu, o ile pamiętam, było 16A lub 32A. Spaliło do tego żarówkę kontrolki na desce - a dojście do niej to pół deski trzeba rozebrać.
Czy ta żarówka jak jest spalona, powoduje brak ładowania - czy to tylko kontrolka i jej spalenie nie ma znaczenia dla wszechświata?
Czy coś mogło spłonąć w prądnicy razem z elektronicznym regulatorem - bo po przywróceniu oryginalnego regulatora prądnica daje od o,5V do 3V - w zależności od przygięcia styków regulatora w jego wnętrzu.
Do Arka w Gdyni pewnie nie dojadę na tym aku, co mam, więc chwilowo muszę poradzić sobie samemu.
p.s. oryginalny regulator od spodniej strony, tam gdzie są duże oporniki, jest potężnie zardzewiały i może dlatego prąd nigdzie nie przechodzi. Może zamontować regulator od Żuka, ale znowu jest problem z opisem konektorów...
to spłonęło
https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-pradnicy-126p-elektroniczny-ah8-7660747961?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI0aacs5vf4QIVRrUYCh1nOgO2EAQYAyABEgJYUfD_BwE |
_________________
Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc
|
|
|
|
 |
jhosef
Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-04-2019, 08:21
|
|
|
Na prądnicach się zbytnio nie znam ale generalnie te żaróweczki, diody itp w licznikach są potrzebne do wzbudzenia. |
|
|
|
 |
Jarek

Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 33 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 23-04-2019, 13:42
|
|
|
Josef niestety ma racje, w starszych konstrukcjach ta żaróweczka pomaga wzbudzić prądnicę.
Drugie niestety, ale Twoja prądnica nie pojedzie na regulatorze z malucha. O polowe za mały prąd.
Jeżeli chcesz, mogę Ci sprawdzić i ustawić oryginalny regulator (jeśli trzeba to tez naprawić) Właśnie przywróciłem do życia swój z Fiata i mam jeszcze rozłożone w garażu stanowisko. |
_________________ Rece ubabrac po lokcie...czasem bezcenne |
|
|
|
 |
Jarek

Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 33 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 23-04-2019, 14:00
|
|
|
A tak na marginesie dla pocieszenia: do prób możesz podłączyć inna żaróweczkę pomiędzy generatorem ( szczotki) a bateria. |
_________________ Rece ubabrac po lokcie...czasem bezcenne |
|
|
|
 |
jhosef
Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-04-2019, 09:51
|
|
|
A nie myślałeś o tym aby w miejsce prądnicy wsadzić alternator?
Nie mówię o takim nowoczesnym ale wzorowany na ala prądnicę.
W juesej i Uk mają takowe do starszych bolidów.
Wydatek startowo dość duży ale problem z ładowaniem skutecznie rozwiązany. |
|
|
|
 |
Maciej Grottel
Paracelsus

Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2004 Posty: 642 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-04-2019, 21:12
|
|
|
Kajtan trzeba niestety sięgnąć do starych książek i przypomnieć zasady. Niestety mnie to też czeka. Maciej |
_________________ Opel Olympia Rekord P2/1960 |
|
|
|
 |
KajTan
ModeraTor

Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Sie 2004 Posty: 2724 Skąd: 3ciTy
|
Wysłany: 13-07-2019, 12:48
|
|
|
Odpowiem sobie sam, dla potomnych.
W Cadillacu ta żaróweczka na desce nie ma znaczenia dla wszechświata. Ładowanie było, tylko cudowny przyrząd także się zjarał i pokazywał głupoty.
Stary dobry multimetr pokazywał prawdę - czy żaróweczka była, czy nie - działało ładowanie. |
_________________
Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc
|
|
|
|
 |
|