obrobka glowicy - gdzie? |
Autor |
Wiadomość |
patrykf
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Oliwa
|
Wysłany: 17-01-2010, 12:40 Glowica, MB 280 SE
|
|
|
Dzien dobry,
Jestem zainteresowany ta dyskusja. Od roku posiadam mercedesa 280SE model w126 z roku 83-go. Jezdze na gazie i chcialbym zregenerowac glowice i zmienic gniazda pod zaworami. Pare tygodni temu romawialem z panem Hruzdowiczem. Jego zaklad regeneruje glowice, ale ich nie wymontowuje. Czy znacie panowie jakis dobry zaklad w Trojmiescie ktory ma doswiadczenie z tego rodzaju remontami? P. Hruzdowic polecal mi zaklad Chadysa z Gdyni. Nawet z nim rozmawialem. Troche mnie rozczarowal uwaga o tym ze ostatni raz rozbieral silnik starego merca 10 lat temu. Nie wiem co o tym sadzic. Jeszcze jedno: czy utwardzane gniazda sa dostarczane przez firmy ktore regeneruja glowice? Garaz merca dostarcza tylko standartowe. Przy jezdzie na gazie to starcz na jakies 100 tysiecy km.
Z gory dziekuje za pomoc.
Patryk |
|
|
|
|
Łysy MO
Starszy Sierżant dwie belki mam
Dołączył: 02 Kwi 2008 Posty: 112 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-01-2010, 23:48
|
|
|
Jeszcze nie sprawdziłem osobiście, ale ponoć dobrym fachurą jest wspominany wcześniej Pan HARA, bodaj Romuald. Ja do niego zawożę w przyszłym tygodniu cylinder do szlifu i głowicę. Opinie ma dobrą i jest miły w rozmowie:D |
|
|
|
|
Harry
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2005 Posty: 117 Skąd: Jagatowo
|
Wysłany: 24-02-2010, 16:58 Re: Glowica, MB 280 SE
|
|
|
Cytat: | Jego zaklad regeneruje glowice, ale ich nie wymontowuje. Czy znacie panowie jakis dobry zaklad w Trojmiescie ktory ma doswiadczenie z tego rodzaju remontami?
Z gory dziekuje za pomoc. |
Podjedz do Romana Hary na romera 21 wjazd brama i jedziesz na sama góre
On Ci pomoze , nizej 20 metrów ma warsztat chłopak który za oplata wymontuje i wmontuje ci te głowice. |
_________________ Lewa w górze
Junak, XJ900, WSK, Osa,125p pickup, VW 101, |
|
|
|
|
Sebaa
Amator Policmajster
Dołączył: 05 Sie 2004 Posty: 696 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2010, 19:02
|
|
|
Witam!
Ja robiłem swoją głowicę od 114-ki u Hruzdowicza. Gniazd zaworowych nie wymieniałem, wystarczyło tylko przeszlifować, wymienić tylko musiałem prowadnice i uszczelniacze zaworowe. Jeśli chodzi o wymont/zamont głowicy to robiłem to sam i takie rozwiązanie polecam ...
Jeśli chodzi o gniazda, to jeśli kupisz oryginalne w ASO to nie powinno być już z nimi problemu, jesli chcesz szukać wynalazków to pojedź do Sopotu do sklepu CADI i tam pogadaj z chłopakami. Jest też tam warsztat, możesz próbować się dogadać o wymont/zamont głowicy - bo gość, który tam mechanikuje ogarnia temat aut z gwiazdą na masce jak mało kto.
Pozdrawiam |
_________________ Sebaa
Kto umiera bogatszy,
ten wygrywa.
MB W114 280 '73 "White Lady"
MB W110 190 Dc '64 "Niuniek"
Yamaha TDM 900 '07 "Amaterasu II"
|
|
|
|
|
MW-750
Forumowy Milczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 374 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-07-2010, 02:58
|
|
|
lesiokro napisał/a: | Jako że przymierzam sie do zwalenia mojej głowicy i wybór padł na warsztat pana Hruzdowicza mam inne nieco pytanie: czy do naprawy głowicy musi być ona rozebrana na części pierwsze czy też on sam ją rozbiera. |
Koniecznie rozebrana, umyta i czysta. Jak zobaczy że jest kompletna, brudna lub tłusta to cię pogoni. |
_________________ Marek MW-750M 1975 i K-650 1975
http://mw-750m.webpark.pl wszystko o radzieckich motocyklach wojskowych MW-750 i MW-650 |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 10-09-2020, 15:07
|
|
|
Odkopię temat .
Dziś zdjąłem z mojego staruszka głowice i szukam warsztatu który splanuje wiec wybór będzie padł na Sopot ,największa forumowa rekomendacja .
Muszę wyszorować tylko pytanko czy muszę demontować zawory ? |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
KajTan
ModeraTor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Sie 2004 Posty: 2724 Skąd: 3ciTy
|
Wysłany: 14-09-2020, 11:46
|
|
|
Nigdy nic tam nie zawoź! Opinie ostatnio o Sopocie i panu Hu.....czu są skrajnie niepochlebne.
Polecam Harę we Wrzeszczu - od ponad 4o-stu lat. Ten sam człowiek jest polecany w tym samym temacie:
Cytat: | Podjedz do Romana Hary na romera 21 wjazd brama i jedziesz na sama góre |
|
_________________
Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B 1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc
|
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 14-09-2020, 13:02
|
|
|
Z następna pojadę bo niebawem będzie do roboty .
No niestety do Sopotu już zawiozłem prównie na dniach będzie do odbioru .
Ps zawsze mogę z ta odebrana pojechać do wrzeszcza na spr. |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
haski
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 7 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 15-09-2020, 10:02
|
|
|
proponuje na miałkim szlaku w gdańsku chcieli 50 zł.. od golfa 1,6 a u ostrowskiego 100 czy 120 za samo splanowanie |
_________________ haski |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 15-09-2020, 11:14
|
|
|
Można o dokładniejsze dane /namiar |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
haski
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 7 Skąd: gdańsk
|
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 353 Skąd: Szemud
|
Wysłany: 30-09-2020, 08:56
|
|
|
Dzieki za namiar.
Wiec tak ... głowica odebrana z warsztatu w Sopocie .
Przy odbiorze okazało się iż cena x2 (spr szczelności )„ i tu wisnienka na torcie „ podawane ceny są cenami netto !!!!
Brudnych głowic nie przyjmują wiec została przez mnie wyczyszczona wydmuchana i odtłuszczona , a odebrałem tłusta z mnóstwem opiłków
Jaki z tego morał . Ni hu.a więcej tam nie wrócę . |
_________________ Wsk 58'
Trabant 72'
N126B 75'
126p 82'
125p 82'
Nissan cherry 83'
N250 86’
Etz 150 91’
Fiat 126p 97’ Wrzos
|
|
|
|
|
Zimoon
Dołączył: 19 Sty 2017 Posty: 42 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-10-2020, 21:26
|
|
|
Nie przyjmują głowic brudnych i za olejonych bo nie mają warunków do ich mycia. Głowice odbierasz tłustą bo jest to część technologii obróbki i naprawy. Wióry...zostawiane są specjalnie, ale nie w kosmicznych ilościach by "petent" wiedział, że element należy oczyścić przed montażem. Znane są mi przypadki z pierwszej ręki jak i od szlifierza, że element został wstępnie oddmuchany a klient uznał, że odbiera czysty element po naprawie, poskładał i silnik się zatarł.
Próba szczelności powinna zostać uzgodniona podczas zlecania usługi. Ceny netto to standard w wielu szlifierniach. Nie ma co się obrażać.
P.S. "Chruździel" skończył się jako warsztat wiele lat temu. Póki jeszcze "stary" porządku pilnował to jeszcze to jako tako funkcjonowało, odkąd "stary" do warsztatu już nie zagląda a "młody" kompletnie kuwety nie ogarnia jest słabo. Nie wspomnę, że ekipa też już leciwa zaczęła się kilka lat temu także wykruszać.... |
_________________ Audi 200 2.2 20v turbo quattro avant 90'
Audi 200 2.1 10v turbo quattro 87'
Audi v8 4.2 quattro 91'
Audi coupe quattro b2 2.2 86' |
|
|
|
|
|