Automobilklub Morski Strona Główna Automobilklub Morski
Forum Sekcji Pojazdów Zabytkowych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
brak ładowania - prądnica
Autor Wiadomość
KajTan 
ModeraTor


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 2699
Skąd: 3ciTy
Wysłany: 20-04-2019, 19:38   brak ładowania - prądnica

Hej,

próbowałem podłączyć elektroniczny regulator napięcia prądnicy od 126P do Cadillaca, gdyż ponieważ bo na oryginalnym w tym roku ładowania brak. W zeszłym jeszcze dało się regulować pomiędzy słabe ładowanie (12,5V) do super ładowanie (16,5V) - czasami miał 14,5V.

Regulatory prądnicy zazwyczaj mają 3 wyjścia - końcowe idące do akumulatora, wzbudzenie i do szczotek. Niestety, w Cadillacu oznaczenia są BAT (to do akumulatora), A (generator - szczotki) i F (field-wzbudzenie).
Uznając, że do akumulatora to wiadomo, A to szczotki, a F to wzbudzenie - zjarałem elektroniczny regulator jednym przyciśnięciem pedału - regulator był od 126P o mocy 16A, a w Cadillacu, o ile pamiętam, było 16A lub 32A. Spaliło do tego żarówkę kontrolki na desce - a dojście do niej to pół deski trzeba rozebrać.

Czy ta żarówka jak jest spalona, powoduje brak ładowania - czy to tylko kontrolka i jej spalenie nie ma znaczenia dla wszechświata?
Czy coś mogło spłonąć w prądnicy razem z elektronicznym regulatorem - bo po przywróceniu oryginalnego regulatora prądnica daje od o,5V do 3V - w zależności od przygięcia styków regulatora w jego wnętrzu.

Do Arka w Gdyni pewnie nie dojadę na tym aku, co mam, więc chwilowo muszę poradzić sobie samemu.

p.s. oryginalny regulator od spodniej strony, tam gdzie są duże oporniki, jest potężnie zardzewiały i może dlatego prąd nigdzie nie przechodzi. Może zamontować regulator od Żuka, ale znowu jest problem z opisem konektorów...

to spłonęło
https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-pradnicy-126p-elektroniczny-ah8-7660747961?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI0aacs5vf4QIVRrUYCh1nOgO2EAQYAyABEgJYUfD_BwE
_________________

Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B
1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc

 
 
 
jhosef 

Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-04-2019, 08:21   

Na prądnicach się zbytnio nie znam ale generalnie te żaróweczki, diody itp w licznikach są potrzebne do wzbudzenia.
 
 
 
Jarek 


Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 31
Skąd: Gdansk
Wysłany: 23-04-2019, 13:42   

Josef niestety ma racje, w starszych konstrukcjach ta żaróweczka pomaga wzbudzić prądnicę.
Drugie niestety, ale Twoja prądnica nie pojedzie na regulatorze z malucha. O polowe za mały prąd.
Jeżeli chcesz, mogę Ci sprawdzić i ustawić oryginalny regulator (jeśli trzeba to tez naprawić) Właśnie przywróciłem do życia swój z Fiata i mam jeszcze rozłożone w garażu stanowisko.
_________________
Rece ubabrac po lokcie...czasem bezcenne
 
 
Jarek 


Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 31
Skąd: Gdansk
Wysłany: 23-04-2019, 14:00   

A tak na marginesie dla pocieszenia: do prób możesz podłączyć inna żaróweczkę pomiędzy generatorem ( szczotki) a bateria.
_________________
Rece ubabrac po lokcie...czasem bezcenne
 
 
jhosef 

Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-04-2019, 09:51   

A nie myślałeś o tym aby w miejsce prądnicy wsadzić alternator?
Nie mówię o takim nowoczesnym ale wzorowany na ala prądnicę.
W juesej i Uk mają takowe do starszych bolidów.
Wydatek startowo dość duży ale problem z ładowaniem skutecznie rozwiązany.
 
 
 
Maciej Grottel 
Paracelsus


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 625
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-04-2019, 21:12   

Kajtan trzeba niestety sięgnąć do starych książek i przypomnieć zasady. Niestety mnie to też czeka. Maciej
_________________
Opel Olympia Rekord P2/1960
 
 
KajTan 
ModeraTor


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 2699
Skąd: 3ciTy
Wysłany: 13-07-2019, 12:48   

Odpowiem sobie sam, dla potomnych.

W Cadillacu ta żaróweczka na desce nie ma znaczenia dla wszechświata. Ładowanie było, tylko cudowny przyrząd także się zjarał i pokazywał głupoty.

Stary dobry multimetr pokazywał prawdę - czy żaróweczka była, czy nie - działało ładowanie.
_________________

Polski Fiat 125p 1968 13oo cc
Opel Olympia-Rekord B
1966 17oo cc
Cadillac series62 1954 54oo cc

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group