To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Automobilklub Morski
Forum Sekcji Pojazdów Zabytkowych

Hyde Park - REGULAMIN Forum - przeczytaj, to ważne!

KajTan - 24-03-2005, 15:00
Temat postu: REGULAMIN Forum - przeczytaj, to ważne!
§1. 3 główne zasady:

1. Myśl(!),
2. Nie działaj na czyjąś szkodę,
3. Nie nadużywaj.


§2. Nowo zarejestrowani forumowicze

1. Przywitaj się, przedstaw i opisz w temacie KLIK. O wiele przyjemniej rozmawia się z konkretną osobą, niż z kimś anonimowym, nawet jeśli dzielimy te same pasje.

2. Wypełnij dokładnie (lub uzupełnij) dane w formularzu (górna ikonka PROFIL). Zapewniamy, że nie będą one do niczego wykorzystywane - dzięki nim będzie nam łatwiej się poznać. Czy wypełnienie pola płeć jest takie krępujące? ;)

3. Jeśli masz jakieklowiek problemy, np. z dodaniem avatarka lub podpisu, wstawieniem obrazka itp., wyślij prywatna wiadomość do użytkownika KajTan (ikona PW w dolnym pasku pod niniejszym regulaminem). Odpowiedź uzyskasz tak szybko, jak to możliwe.

4. Konta, które mają zero postów przez 1 miesiąc od zarejestrowania, oraz brak odwiedzin przez 3 miesiące, będą automatycznie skasowane przez system. Osoby tylko przeglądające forum proszone są o przywitanie (1 post), wówczas starczy samo logowanie - fakt świadczący o użytkowaniu.

5. Zanim napiszesz cokolwiek, zapoznaj sie z działaniem forum, z ludźmi, ze sposobem pisania i poruszaniem tematów. Słowem, postaraj sie zadomowić, by nie strzelić gafy na wstępie ;)

§3. Tematyka grup.

1. Staraj się pisać na temat. Większość osób biorących udział w dyskusjach w obrębie danej grupy oczekuje listów związanych właśnie z jej tematyką.

2. Staraj się także zaznaczyć w tytule postu czego on konkretnie dotyczy. Nie "podczepiaj" się ze swoim pytaniem pod istniejący wątek, jeśli różni się on tematycznie od tego o czym chcesz napisać - w takiej sytuacji utwórz nowy wątek. I na odwrót, jeśli Twój post mieści się w zakresie tematycznym danego wątku, nie twórz nowego i nie przenoś w ten sposób dyskusji w kilka różnych miejsc.

3. Staraj się precyzyjnie przedstawić trapiący Cię problem. Pytanie w rodzaju: "Jestem tu nowy, powiedzcie mi proszę jak działa ...." lub "mój samochód/silnik/.. nie chce działać, pomożcie!", może silnie zdenerwować pozostałych uczestników listy.

4. Przed zadaniem jakiegokolwiek pytania odszukaj list będący zbiorem najczęściej zadawanych pytań (rzecz jasna wraz z odpowiedziami). Większość grup posiada taki zbiór pytań. Jeśli niczego takiego nie znajdziesz, sprawdź, czy ktoś w ostatnim czasie nie zadał podobnego pytania. W ogóle dobrze jest poczytać daną grupę przez co najmniej tydzień, zanim weźmie się czynny udział w jej życiu. Wyjątkowo nieuprzejme jest wysyłanie listów w stylu: "chcę tego i tego ale nie czytam tej grupy więc proszę o przesłanie mi odpowiedzi prywatnie".

5. Nie zadawaj pytania, na które już kiedyś została udzielona odpowiedź na forum i zanim je zadasz sprawdź zawsze czy nie ma na nie odpowiedzi w FAQ tej strony, na której jest forum dyskusyjne.

6. Pisz rzeczowo i konkretnie, tak ażeby każdy cię zrozumiał.


§4. Pisanie postów jako takie.

1. Pomyśl zanim wyślesz post. Czy aby na pewno jest to co chciałem powiedzieć światu? Przeczytaj ponownie to co napisałeś. Czy jest to na pewno to co zamierzałeś napisać? Pamiętaj - wysłany post można edytować, ale każda taka próba będzię uwzględniona pod tekstem postu.

2. Odpisując na post, nie cytuj go w całości, a zostaw tylko to co niezbędne, a do czego odnosi się Twój komentarz. Szczególnie naganne jest cytowanie czyjegoś podpisu (sygnaturki). Równie godne potępienia jest zacytowanie postu po to tylko aby dodać pod nim tekst w stylu: "zgadzam się z tym", też tak myślę", czy w skrajnie nagannym przypadku reklamę. Z drugiej strony nie popadaj w inną skrajność i nie unikaj cytowania jako takiego w ogóle. Często jest ono niezbędne do zrozumienia o co właściwie w Twoim komentarzu chodzi. Dobrym zwyczajem jest tu także przeplatanie cytowanych fragmentów z własnymi na nie odpowiedziami, co zwykle sprzyja ogólnej przejrzystości wypowiedzi. Należy także, umieścić na początku cytatu informację o jego autorze. Sam cytat powinien zawsze poprzedzać Twój komentarz.

3. Jeśli dopisujesz się pod własnym postem w czasie krótszym, niż 30-60 minut, edytuj poprzedni (pierwszy, wcześniej napisany) post i tam dopisz nową frazę. Usprawni to czytelność wątku.

4. Twój komentarz powinien ZAWSZE być POD odpowiednim cytatem.

5. Bądź wyrozumiały dla innych. Każdy kiedyś stawiał swoje pierwsze kroki w Internecie. Jeśli uważasz, ze musisz zwrócić komuś uwagę - zrób to w liście prywatnym, jest to znacznie rozsądniejsze niż próba publicznego napiętnowania początkującego użytkownika.

6. Unikaj pisania całego tekstu dużymi literami, jest to znacznie mniej czytelne. Innym problemem z dużymi literami jest to, ze często używa się ich, aby nadać fragmentowi tekstu jakieś szczególne zabarwienie emocjonalne. Elektroniczna forma przekazu nie jest w stanie oddać naszych emocji i tonu głosu - do tego właśnie przeznaczono tekst pisany dużymi literami.

7. Zwracaj szczególna uwagę na słownictwo którego używasz. Słowa i zwroty które stosujesz, Tobie mogą wydawać się zupełnie naturalne, natomiast innym mogą wydawać się obraźliwe. Pamiętaj, ze słowo pisane ma zupełnie inna siłę wyrazu, niż słowo mówione.

8. Nie używaj wulgaryzmów. Nie stosuj w dyskusji wulgarnych słów, epitetów, powstrzymaj się od osobistych wycieczek wobec twojego przeciwnika w dyskusji. Słowem, nie mów i nie publikuj w sieci niczego, co nie chciałbyć ujrzeć na biurku swojego szefa czy na pierwszej stronie porannej gazety.

9. Staraj się nie wytykać błędów. Niemniej jednak publicznie uwagi na literówki, błędy ortograficzne i stylistyczne będą si pojawiać - dbamu o poprawność polskiej mowy. Postingi pisze się szybko, bez redaktorów i korektorów, a za żywiołowość w dyskusji płaci się często precyzją wypowiedzi. T - dlatego postaraj sę sprawdzić jakimkolwiek edytorem tekstu błędy ortograficzne.

10. Przestrzegaj praw autorskich. Wbrew pozorom do materiałów zgromadzonych w Interencie obowiązują takie same prawa autorskie jak do książki czy artykułu w gazecie - konieczne jest uzyskanie pozwolenia na ich wykorzystywanie w swoich pracach, z wyjątkiem niewielkich cytatów, z podaniem źródła.

11. Nie ujawniaj prywatnej korespondencji. Nie powinno się w grupach dyskusyjnych przytaczać listów wysłanych prywatnie, w tym szczególnie listów, które nie są skierowane do nas ani my nie jesteśmy ich autorami.


§5. Podpis i sprawy z nim związane.

1. Twój podpis (sygnaturka) nie powinien przekraczać czterech-pięciu linii. Osoby korzystające z komercyjnych łącz modemowych (i nie tylko) płacą za każdy bajt przesłanych im informacji.


§6. Inne równie ważne.

1. Bądź cierpliwy - często musi upłynąć trochę czasu zanim post dojdzie tam gdzie trzeba, nie wysyłaj więc od razu pięciu kopii.

2. Swoim prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie w listach prywatnych. Nie ma nic bardziej denerwującego i żenującego niż oglądanie grona publicznie wyzywających się osób. Pieniactwo, politykowanie oraz rażący off topic (zmiana tematu) może zostać ukarane ostrzeżeniem (czerwona kartką). Szanujmy się wzajemnie

3. Nie zadawaj pytania wyłącznie w temacie postu. Jeśli nie masz pomysłu, po prostu powtórz je w tekście postu.

4. Aby zasygnalizowc humorystyczne intencje wypowiedzi uzywaj "usmiechow" , takich jak :). Zart i sarkazm moga byc blednie zrozumiane w swojej elektronicznej postaci.

5. Zgłaszanie moderatorom lub administratorom postu lub teamtu, ktorego tresc jest niezgodna z regulaminem, lub nalezy przeniesc, usunac badz tez poprawic jest mozliwe poprzez nacisniecie ikonki wykrzyknika kolo kazdego postu. Naduzywanie lub tez zgloszenie bezpodstawne bedzie karane - moze ostrzezeniem, a moze czerwona kartka.


§7. Skróty

AFAIK = ZTCW - As Far As I Know = Z Tego, Co Wiem
AFAIR = ZTCP - As Far As I Remember = Z Tego, Co Pamiętam
BTW - By The Way = A przy okazji, swoją drogą
EOT - End Of Thema = Kończę rozmowę na ten temat
FYI - For Your Information = Do Twojej wiadomości
GOK - God Only Knows = Bóg jeden raczy wiedzieć
HHOK - Ha, Ha - Only Kidding = Ha, ha żartowałem
IMO - In My Opinion = Moim zdaniem
IMHO - In My Humble Opinion = Moim skromnym zdaniem
LOL - Laughing On Laughing albo Lot Of Laugh czy Laugh Out Loud
ROTFL - Rolling On The Floor Laughing = "mocniejsza" wersja LOL
NC = NCMT - No Comment = Bez komentarza
OTOH - On The Other Hand = Z drugiej strony
TIA - Thanks In Advance = Dziękuję z góry



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group